Sunday, March 29, 2009

KE'TIDAK'ADILAN

Yer. mmg dunia ini x adil dan begitu juga dengan kehidupan. di sini aku nk luahkan la sket ketidak puas atian aku. bygkan jika ko terikat dgn satu peraturan and then ade penguase ni bleyh pulak memanipulasikan plak peraturan demi kepentingan diri and kepentingan orang lain demi untuk capai sesuatu. paham x ? x paham xpe. aslkan aku lega lpaskan ape yg aku rase mmg x adil. and satu lg, kite sbg insan yang humble mestilah adil kt sume org. jgn la plak kiter melebih2kan 'kasih sayang' kt seseorang. adil ke ko rase ? hoho. tepuk dada tanyalah selera. bg aku, aku rase sume manusia kt dunia ni mesti dilayan dgn same saje. ingt, manusia sume same di sisi Allah. yg membezakannya hanyelah iman abadat seseorang itu. jd, kesimpulannye aku nk ckp kt sini bagi melepaskan kegeraman aku, layanlah manusia sume same rate x kesahlah korang ni besar ke kecik ke kaya ke miskin ke famous ke atau pendiam ke, aslkan lyn sume rate. argh. lega.~~

No comments: